Strona główna    O nas    Reklama    Patronat medialny    Dla autorów    Mapa strony    Kontakt    RSS   

Rok 2008

2008-09-08 Świat Książki Dziecięcej nr 9

 

W numerze powakacyjnym polecamy interesujący, analityczny artykuł Michała Zająca pt. Polski rynek książki dla dzieci i młodzieży: Era Pottera i czas zmian. Jak pisze autor „wrzesień – początek roku szkolnego – to dobry moment, aby zadumać się nad sytuacją polskiego rynku książki dla najmłodszych … w ostatnich miesiącach Ery Pottera”. Wraz z ukazaniem się 7, ostatniego tomu cyklu o Harrym Potterze można mówić o blednącej stopniowo epoce potteromanii i zastanowić się nad stanem obecnym i przyszłością zjawiska renesansu książki dziecięcej, jego specyfiką, trendami rozwojowymi. Rynek książki cechuje różnorodność, ukierunkowanie na potrzeby różnych grup nabywców, promocję polskich autorów. Istotnym zjawiskiem jest pojawienie się wydawnictw „lilipucich” jak: Dwie Siostry, Wytwórnia, fro9, Zakamarki, Hokus Pokus specjalizujących się w bardziej ambitnej literaturze, a także sukces czytelniczy (i finansowy) takich wydawnictw jak: Literatura, Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk, Nasza Księgarnia, Egmont, Znak, Wilga oraz oficyn oferujących książki innowacyjne (np. książki zabawki): Debit, Papilon, Bellona. Obszerny temat uzupełniają rozważania autora nt. fundacji poświeconych propagowaniu książki dla dzieci i młodzieży (Fundacja ABC – Cała Polska czyta dzieciom, PS IBBY i nagród książkowych, a także przyszłości, bez bestsellerowego Harrego Pottera, ale z konkluzją, że dobry czas wydawców i książki dziecięcej nie skończy się szybko. W dziale <Recenzje> omówienie książki M. Kondej Sejf z milionami w środku czyli bestseller III b (Stentor, 2008) autorstwa Hanny Diduszko, a w <Wydarzeniach> informacja Marii Kulik o nagrodach Dziecięcego Bestsellera Roku 2007. Warto zarezerwować czas na lekturę kolejnego numeru „Świata Książki”.
 
 
Redakcja
Świata Książki Dziecięcej
Komentarze użytkowników (0)
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
O nas   |   Kontakt   |   Reklama   |   Patronat Medialny