Strona główna    O nas    Reklama    Patronat medialny    Dla autorów    Mapa strony    Kontakt    RSS   

Rok 2016

2016-03-23 Numer Specjalny Biuletynu Nauczycieli Bibliotekarzy

Numer specjalny „Biuletynu Nauczycieli Bibliotekarzy” stanowi podsumowanie prac ogólnopolskiej sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych „Wspomaganie szkół i placówek w zakresie stosowania TIK – wykorzystanie technologii i otwartych zasobów w procesie edukacyjnym”. Numer został opracowany przez koordynatorów pracy sieci oraz redaktorów Serwisu E-pedagogiczna SBP - Agatę Arkabus oraz Annę Płusę. Od 1 stycznia 2016 r. zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2013 roku w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych, biblioteki pedagogiczne są zobowiązane wspierać szkoły i placówki oświatowe w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w szczególności w stosowaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Inicjatywa zorganizowania powyższej formy doskonalenia zawodowego dla książnic pedagogicznych wynikała z zapisów wymienionego dokumentu.

 
W dziale biuletynu „Sieciowanie z TIK-ami” zaprezentowani zostali koordynatorzy oraz organizatorzy prac sieci, jej cele oraz harmonogram. Dział ten to szczegółowe podsumowanie specyfiki działań sieci ze szczególnym zwróceniem uwagi na realizację celów oraz ich promocję medialną.
 
W części „Nauczyciel interaktywny” znajdują się metodyczne instrukcje programów wykorzystywanych w czasie warsztatów komputerowych oraz pracy samokształceniowej. Są to samouczki bezpłatnych aplikacji Learning Apss, Kahoot!, Jigsaw Planet oraz programu QrDroid.
 
W dziale „Dobre praktyki” znajdują się wybrane materiały opracowane przez uczestniczki sieci. Należą do nich scenariusze uwzględniające wykorzystanie w dydaktyce technologii informacyjno-komunikacyjnych, otwartych zasobów edukacyjnych oraz aplikacji mobilnych.
 
Zapraszamy do lektury!
 
Komentarze użytkowników (0)
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
O nas   |   Kontakt   |   Reklama   |   Patronat Medialny